Klagevejledning

Det er afgørende for os, at du og vores øvrige kunder er tilfredse med vores service og vilkår. Begår vi fejl, erkender vi det naturligvis. Vi retter fejlene, så hurtigt vi kan, og vi lærer af fejlene, så vi bliver bedre.

Derfor har klagebehandlingen høj prioritet hos os.

Er du uenig i en af vores afgørelser, eller ønsker du af andre årsager at klage over Velliv, har du flere muligheder for at få vurderet  din sag.

Er der tale om en misforståelse?

I visse tilfælde er der blot sket en misforståelse. Eller måske er der nye oplysninger i din sag, som vi ikke har taget højde for i første omgang.

Kontakt derfor afdelingen direkte. Vi er altid til at tale med. Og kan uoverensstemmelsen løses på denne måde, er det både nemmest og hurtigst for alle parter.

Klageprocedurer

Er du fortsat ikke tilfreds, har du to muligheder for at få set på sagen igen:

1: Kontakt Vellivs klageansvarlige 

Du kan bede afdelingen videresende din sag til Vellivs klageansvarlige – eller selv sende din klage til:

Velliv
Klageansvarlig 
Lautrupvang 10 
2750 Ballerup


Eller skrive til Vellivs klageansvarlige via vores kontaktformular:

Skriv til klageansvarlig

 

2: Få en uvildig vurdering hos Ankenævnet for Forsikring  

Hvis du ønsker en helt uvildig vurdering af sagen, kan du henvende dig til Ankenævnet for Forsikring. Nævnet behandler klager over alle typer af forsikringer. For at få behandlet en klage, skal du kunne dokumentere, at vi ikke er enige med dig. Det kan du læse mere om på www.ankeforsikring.dk.  

Du kan klage digitalt (online), eller du kan printe en klageformular via www.ankeforsikring.dk. Det koster 200 kr. at klage til Ankenævnet for Forsikring. 

Internet: www.ankeforsikring.dk - her kan du få flere oplysninger og downloade klageskemaet. Du kan desuden læse om nævnets tidligere afgørelser.