Velliv har – igen – pensionsmarkedets mest tilfredse firmakunder

17-01-2022

Som kundeejet pensionsselskab er det særligt vigtigt for os løbende at holde os ajour med, hvordan du og vores andre kunder opfatter os. Det er en god måde at sikre, at vi får fastholdt det, der fungerer, og giver os mulighed for at være opmærksomme på og øve os i de områder, hvor vi vil gøre det bedre.

Overordnet set er vi glade for det høje niveau, vi ser af resultaterne fra kundetilfredshedsundersøgelserne for 2021. I Aalunds Firmapension Barometer ligger Velliv nummer et i pensionsbranchen på både tilfredshed, anbefalingsgrad og image. Undersøgelsen viser således, at vi har:

  • de mest tilfredse firmakunder 
  • flest firmakunder der vil anbefale deres eget pensionsselskab
  • de kunder, der er mest tilfredse med rådgivningen – hvilket også er den parameter, der fremhæves som mest afgørende for kundetilfredsheden.

Velliv har pensionsbranchens mest tilfredse kunder

Kilde: Aalund Firmapension Barometer

Kilde: Aalund Firmapension Barometer

Morten Møller, Velliv

Om årets Aalund-undersøgelse siger Vellivs direktør Morten Møller:

”Vi er både ydmyge og stolte over resultaterne, og at Velliv løbende styrker kundetilfredsheden. At det er sket samtidig med, at vi er etableret som et selvstændigt pensionsselskab og er vokset markant, gør kun udviklingen endnu mere tilfredsstillende. Jeg hæfter mig især ved den høje tilfredshed med vores rådgivning af såvel beslutningstagere som medarbejdere, selvom der stadig er plads til forbedringer,” siger Morten Møller.

Tak for hjælpen!

Vi inviterer også årligt til Vellivs egen tilfredshedsundersøgelse, som en stor andel af vores kunder har deltaget i. Det sætter vi stor pris på, da det giver os endnu mere detaljeret indsigt i, hvordan vi hele tiden arbejder med det, der giver mening for kunderne. Her viser undersøgelsen, at næsten 9 ud af 10 vil anbefale Velliv til andre.

”Vi sætter stor pris på den løbende dialog, feedback og sparring med jer og jeres medarbejdere i dagligdagen. Tilfredshedsundersøgelserne hjælper os med at gøre vores udviklingsplaner endnu mere målrettet ud fra kundernes ønsker og behov. Vi er derfor nu fuld i gang med at sikre en prioritering af indsatserne for 2022, og det kommer vi løbende til at følge op på og melde ud til jer.”