Den personlige rådgivning er afgørende for mig

Jeg møder vidt forskellige mennesker hver dag og får altid lige så meget med hjem, som jeg giver fra mig, når jeg rådgiver kunderne om pension. Alle mennesker står forskellige steder i deres liv, og mit job handler om at rådgive dem, så de føler sig trygge i deres valg
Johnny Holm
Pensionsrådgiver

For Johnny Holm var kursen sat fra dag ét, da han startede som salgselev i Velliv i 2007. Titlen på hans visitkort skulle være pensionsrådgiver, og sådan blev det:

”Det er afgørende for mig og min jobtilfredshed, at vi i Velliv tror på den personlige rådgivning, for det er i min bog det eneste rigtige. Den direkte kundekontakt gør, at jeg kan tune mig ret præcist ind på kundernes behov og se dem i øjnene og vide, at jeg har givet dem ro i maven,” forklarer Johnny, der slog til med det samme, da der blev en ledig stilling som pensionsrådgiver, efter han havde arbejdet et par år i Kundeservice som kunderådgiver.

Han fortsætter:

”At Velliv også er kundeejet, gør det kun endnu sjovere at gå på arbejde. Det er fedt at kunne fortælle kunderne, at overskuddet går tilbage til dem selv og ikke til nogle aktionærer. Det er en fed historie!”

En hverdag baseret på tillid

Størstedelen af tiden styrer Johnny 100 pct. selv tilrettelæggelsen af sin arbejdsdag – han bliver målt på antallet og kvaliteten af sine rådgivningssamtaler, men sin arbejdstid styrer han selv:

”Der er stor fleksibilitet i mit job, og når jeg holder fri, er der fuldstændig respekt for, at mit fokus er hos min familie. Når jeg arbejder, giver jeg mig selv fuldt ud, og min leder har tillid til, at jeg gør mit job ordentligt. Det gør, at jeg kan slappe af og nyde min fritid og tanke energi til næste dag,” fastslår Johnny, der typisk prioriterer én kontordag om ugen.

Og selvom kontor dagene med kollegerne er få sammenlignet med dagene med kundebesøg, betyder de meget:

”Jeg sætter stor pris på kontrasten mellem kontordage og dage med kundebesøg. Begge dele giver mig energi, men dagene på kontoret med kollegerne kunne jeg ikke undvære,” fastslår Johnny og fortsætter:

”Vi ser ikke nødvendigvis hinanden i dagligdagen, hvor vi er ude hos kunderne, men vi prioriterer ofte at lave fælles ting sammen. Så vi kender hinanden godt, og stemningen på kontoret altid høj. Der er både plads til at lave sjov og til at sparre med hinanden og få vidensdelt på tværs.”

Fakta om Salg

Som kollega i Salg står du forrest i køen af alle kolleger til at tage imod og møde kunderne – både nye kunder på vej ind og kunder, der allerede er ”gode venner af huset”.

Nogle kolleger henter nye kunder, mens andre kolleger betjener de bestående. Vi er glade for at hjælpe alle slags kunder, både erhvervskunder, den selvstændige, den ansatte medarbejder og den private kunde.

Kunderne er vores ejere, og det giver så meget mere mening, når vi alene arbejder for kunderne og deres behov – ikke andres.

I Salg får du ca. 150 kolleger, og vi sidder rundt omkring i Danmark for at være så tæt på kunderne som muligt.

Vi sætter en stor ære i den personlige rådgivning og møder kunderne på den måde og på det medie, de foretrækker.

Alle er vi eksperter på hvert vores felt i de forskellige discipliner indenfor både salg og differentieret rådgivning, og sammen har vi en helt unik cocktail af kompetencer, som sikrer, at vi kan møde den enkelte kunde præcis, hvor de er i deres liv og situation. 

Vi er flere, der har været ansat i mange år, men glæder os altid over nye kolleger og gør alt, hvad vi kan for, at de hurtigt falder til og bliver en naturlig del af afdelingen.

Vi har et unikt og specielt sammenhold og en kultur, som er svær at forklare - den skal opleves!