Hopp til hovedindhold

Medarbejderhistorie Victor

Det er vigtigt, at jeg kan specialisere mig fagligt

Medarbejderhistorie

”Jeg var egentlig ikke klar over, hvor meget pensionsbranchen havde at byde på, før jeg kom i praktik i forbindelse med min uddannelse til finansøkonom. Men så var jeg også solgt,” fortæller Victor Arpe, der arbejder som pensionsrådgiver i Vellivs Rådgivningscenter.

Efter sin praktikperiode fik Victor job som studentermedhjælper, hvor han fik mulighed for at dykke yderligere ned i det pensionsfaglige felt:

”I Rådgivningscentret skal du være klar til at besvare alle typer spørgsmål, og derfor får du også ret hurtigt opbygget en stor viden om alt lige fra skat, fradrag, pension til investering. Du bliver specialist med ret stor bredde samtidig med, at du har direkte kontakt til kunderne. Den kombination kan jeg rigtig godt lide.”

Ingen direkte vej ind efter sin uddannelse

Pensionsbranchen er ikke den traditionelle vej at gå for en finansøkonom, og derfor  lå det desværre heller ikke til højrebenet for Victor at blive fastansat i Velliv efter endt uddannelse. Han startede derfor i revisionsbranchen, men holdt øjnene åbne og var klar til at slå til, hvis muligheden bød sig i Velliv:

” Pludselig kom muligheden. Velliv oprettede et turbohold for folk med lidt utraditionelle baggrunde og jeg kom med. Vi havde alle mulige baggrunde. Èn var tidligere Falckredder, en anden havde arbejdet som servicemedarbejder, og jeg kom som finansøkonom. Vi blev et godt sammentømret hold, der fik en intensiv og målrettet uddannelse i pension. Det var benhårdt, men også utrolig fedt og lærerigt,” fortæller Victor, der startede som en del af Turboholdet i 2022 og siden blev ansat som pensionsrådgiver i Rådgivningscentret.

Det er en god dag, når jeg kan mærke, at jeg har gjort en reel forskel for en kunde. Først der giver mit job for alvor mening.

Victor Arpe

Pensionsrådgiver

Victor, Velliv, Medarbejder, Pensionsrådgiver, Portræt

Fra Turbohold til Go-to kollega i Rådgivningscentret

For Victor er lysten til at specialisere sig ikke blevet mindre med årene – tværtimod:

”Min største drivkraft er, når jeg kan mærke, at jeg har skabt en god kontakt til en kunde og har formået at hjælpe vedkommende. Og det forudsætter både høj faglighed, men også en evne til at lytte. Pension er svært for mange, og det er vigtigt at spore sig ind på, hvad det egentlig er, den enkelte kunde har brug for hjælp til,” fortæller Victor, der altid er meget opmærksom på, hvem han taler med.

Og netop Victors målrettede fokus på at sætte sig ind i den enkelte kundes sted har medvirket til at Victors rolle i Rådgivningscentret gradvist ændrede karakter:

”Jeg er god til at læse kunderne og ser det som mit personlige ansvar at sikre, at alle de kunder, jeg taler med, efterlades med en god oplevelse og af en følelse af at have forstået, hvad de er blevet rådgivet om. Derfor har min rolle med tiden også ændret sig, så jeg i dag er blevet Go to-person for mine kolleger i Rådgivningscentret, ligesom de almindelige opkald er blevet erstattet af mere komplekse kundemøder,” forklarer Victor, der også sidder med klagesager og slutter:

”Det er en lidt atypisk rolle, jeg har i dag, men jeg elsker det. Jeg kan godt lide at nørde ned i detaljen på de enkelte kundesager og elsker den variation, der er i hverdagen. Vi taler med mange forskellige kunder, som befinder sig i vidt forskellige livssituationer. Nogen er måske lige blevet skilt og har brug for råd og vejledning i den forbindelse, mens andre er ramt af livstruende sygdomme. Fagligt er det en stor udfordring at skulle spænde så bredt, ligesom det også på et menneskeligt plan kræver en del. Jeg lærer noget nyt hver dag.”

Medarbejderhistorier

I Velliv er vi mennesker med mange forskellige baggrunde, få et indblik i hvad dine - måske  - kommende kollegaer har af oplevelser og erfaringer med at arbejde i Velliv.