Jeg er vild med mine kolleger - de er nærmest blevet min familie. Vi kender hinanden virkelig godt og er gode til at støtte hinanden både fagligt i den daglige sparring og på det personlige plan.
Julie Lycek
Kunderådgiver

Vi har ikke bare lov til, men forventes at gå den ekstra mil for kunderne

Julie Lycek var nyudklækket handelsøkonom, da hun fik job som vikar i Velliv. Siden gik det slag i slag og i dag – 13 år efter – arbejder Julie fortsat i Velliv: 

”13 år lyder af meget, men det føles ikke som lang tid. Jeg har aldrig stået stille, og især mine kolleger gør det let at stå op om morgenen. Det er fed arbejdsplads med en uformel tone og godt humør,” fortæller Julie Lycek, der i dag er 35 år. 

Julie arbejder som kunderådgiver i den afdeling, der tager hånd om de kunder, der har en privat pensionsordning. Det har hun faktisk gjort størstedelen af de år, hun har arbejdet i Velliv, og står det til Julie selv, fortsætter hun i afdelingen mange år endnu: 

”I Kundeservice tager vi hånd om kunden fra start til slut – vi håndterer alt det administrative og har derfor en afgørende rolle i at sikre, at kunderne får en god oplevelse. Vi ser ikke en sag, men en kunde og et menneske. Det er ret unikt, synes, jeg, ” forklarer Julie og fortsætter: 

”En af Vellivs kerneværdier er omsorg, og det oplever jeg gennemsyrer hele vores tilgang til kunderne. Vi har ikke bare lov til, men forventes at gå den ekstra mil for kunderne. Det gør, at jeg hver dag går hjem og føler, at jeg har gjort en forskel.”  

Stor fleksibilitet i hverdagen

I Velliv har alle kolleger mulighed for at arbejde hjemme 1-2 dage om ugen – en mulighed, som mange kolleger benytter sig af, og som er et godt eksempel på fleksibiliteten på Velliv som arbejdsplads. 

En fleksibilitet, som i høj grad er medvirkende til at Julie får hverdagen til at fungere med to små børn derhjemme: 

”Jeg tager ikke arbejdet med hjem og har i det hele taget en god balance mellem arbejde og fritid. Vi planlægger selv vores arbejdsdag og selvom jeg personligt bedst kan lide at komme ind på kontoret, er der mange, der er glade for at kunne arbejde hjemme. Selv er jeg meget glad for fleksibiliteten de dage, jeg afleverer børn og kan møde lidt senere ind,” fortæller Julie, der kun er bundet af en enkelt telefonvagt om ugen.

Hun fortsætter:

”Vi har også et motionsrum på hovedkontoret, som jeg fx ofte benytter mig af i frokostpausen. Det er helt legalt, for der er fuld tillid til, at jeg får løst mine opgaver. Det er selvfølgelig mig selv, der betaler for den tid, jeg bruger i træningsrummet, men jeg synes, det er fantastisk, at jeg kan få det klaret i dagtimerne!”

Fakta om Kundeservice

Som kollega i Kundeservice kommer du helt tæt på kunderne. Her gør vi hver eneste dag vores yderste for at give hver enkelt kunde en god oplevelse – både når der er brug for administrative ændringer af pensionsordningen, juridisk sparring eller rådgivning om pensions- og forsikringsdækninger.

I Kundeservice får du ca. 160 kolleger, som er eksperter på hver deres fagområde som fx Forsikringsjura, udbetaling, oprettelse og ændring af pensionsordninger, vurdere oplysninger om kundernes helbred samt sparring til udviklingen af IT-løsninger mv.

Alderen på dine kolleger i Kundeservice spænder bredt lige fra den unge elev, der lige har fået studenterhuen i hus, til den erfarne kollega med få år til pension. De kommer også med meget forskellige baggrunde og erfaringer, men fælles for dem alle er, at de går på arbejde for at gøre en forskel for vores kunder. Hver dag. Det mærker man hurtigt, når man træder ind i de enkelte kontorer, hvor der altid er en summen af liv, og hvor kollegerne sparrer og samarbejder på tværs af afdelinger for at gøre, hvad de kan for at give kunderne en god oplevelse.