Derfor stiller vi spørgsmål

Jo bedre vi kender dig, jo bedre kan vi skræddersy vores rådgivning til dig. Vi stiller alle vores kunder spørgsmål, da vi som en troværdig samarbejdspartner gerne vil etablere og opretholde langvarige kunderelationer. Nogle spørgsmål stiller vi dog af andre årsager.

Beskyttelse mod hvidvask

Vi arbejder proaktivt for at beskytte både vores kunder, vores selskab og samfundet generelt mod kriminelle handlinger som hvidvask og finansiering af terrorisme. Vi tager vores samfundsansvar alvorligt og har derfor indført nye procedurer og regler for at bekæmpe hvidvask og terrorfinansiering.

Velliv er sammen med de andre danske finansielle virksomheder underlagt en række krav i hvidvaskloven. Du kan derfor som kunde opleve, at du skal udfylde en Kend din kunde-blanket samt legitimere dig ved:

Oprettelse af kundeforhold
Ændring af kundeforholdet
Udbetaling
Hvad betyder det?
Den danske lovgivning kræver, at Velliv har en særlig opmærksomhedspligt. Opmærksomhedspligten består af, at vi skal kende alle vores kunder. Du kan som kunde opleve, at du skal legitimere dig, selv om du har været kunde hos os i mange år. Det skyldes, at vi skal være sikre på, at det er den rigtige person, vi har kontakt til, og derfor fungerer det også som en sikkerhed for dig.

Vi håber på din forståelse og samarbejde.

Privat: sådan gør du

Legitimation

Som kunde hos Velliv kan du også opleve, at du skal udfylde en legitimationsblanket. Loven kræver, vi at kender vores kunder og i den forbindelse skal vi kunne dokumentere, at alle vores kunder er legitimeret. Nordea Liv & Pension følger den danske lovgivning og beder om følgende legitimationsformer:

  • Pas eller kørekort

Har du ikke ovenstående legitimationsformer, kan du læse om andre muligheder for legitimering herunder:

Alternativ til pas eller kørekort:

  • Gyldigt nationalt-ID
  • Dansk asylkort
  • Dansk udstedt opholdstilladelse
  • Politi-ID
  • Militær-ID

Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at ringe til vores kundecenter på 70 33 99 99.

 

Blanketter

Nytegning

Udbetaling

Indbetaling

Tilbagekøb

Legitimation

 

Virksomhed: Sådan gør du

Legitimation

Som kunde hos Velliv kan du også opleve, at du skal udfylde en legitimationsblanket. Loven kræver, vi at kender vores kunder og i den forbindelse skal vi kunne dokumentere, at alle vores kunder er legitimeret. Nordea Liv & Pension følger den danske lovgivning og beder om følgende legitimationsformer:

  • Pas eller kørekort

Har du ikke ovenstående legitimationsformer, kan du læse om andre muligheder for legitimering herunder:

Alternativ til pas eller kørekort:

  • Gyldigt nationalt-ID
  • Dansk asylkort
  • Dansk udstedt opholdstilladelse
  • Politi-ID
  • Militær-ID

Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at ringe til vores kundecenter på 70 33 99 99.